دکتر محمد حسن حسینی
اندیشه وهنر معلم
راه معلم: مابایدبرای رسیدن به دموکراسی ازکودکان آغازکنیم،تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است.

 

 

 دکتر سيد محمد حسن حسيني 

محمدحسن حسینی از 1374 تا 1380 در مدارس راهنمایی، دبیرستان ها و مراکز پیش دانشگاهی شهرستان جاجرم و روستاهای آن مشغول به تدریس شد. از سال1381 به بعد نیز با آموزش وپرورش ناحیه يك، ناحیه چهار و ناحیه هفت مشهد و نیز دانشگاه های آزاد اسلامی مشهد، بجنورد، قوچان، گلبهار، تربت حیدریه، و موسسات آموزشی دیگر از قبیل جهاد دانشگاهی نيشابور و موسسه زبان حافظ (مشهد) همکاری نزدیک داشت. در ورک شاپ های متعددی شرکت کرد،حسینی خود ورک شاپ هایی هم برگزار کرد، هم اکنون علاوه بر نگارش مقالات و نیز رساله های دانشجویان ارشد و دکترا ادیتور دو روزنامه ی  بین المللی در آمریکا و کانادا و همین طور عضو 3 انجمن تخصصی زبان در انگلستان، هندوستان و ایران می باشد.

شرح حال دکتر حسینی و آثار چاپ شده ی وی به قلم ایشان: 

جهت اطلاع، از 1374 تا 1380 در مدارس راهنمایی، دبیرستان ها و مراکز پیش دانشگاهی شهرستان جاجرم و روستاهای آن مشغول به تدریس بوده ام. از سال 1381 به بعد نیز با آموزش وپرورش ناحیه يك، ناحیه چهار و ناحیه هفت مشهد و نیز دانشگاه های آزاد اسلامی مشهد، بجنورد، قوچان، گلبهار، تربت حیدریه، و موسسات آموزشی دیگر از قبیل جهاد دانشگاهی نيشابور و موسسه زبان حافظ (مشهد) همکاری نزدیک داشته ام. در ورک شاپ های متعددی شرکت کرده ام و ورک شاپ هایی هم برگزار کرده ام. هم اکنون علاوه بر نگارش مقالات و نیز رساله های دانشجویان ارشد و دکترا ادیتور دو ژورنال بین المللی در آمریکا و کانادا و همین طور عضو 3 انجمن تخصصی زبان در انگلستان، هندوستان و ایران می باشم.

تمامی مدارک فوق ديپلم (1374)،  ليسانس (1377)،  فوق ليسانس (1379)، و دکترای (1388) اینجانب در آموزش زبان انگلیسی بوده و تا کنون موفق به چاپ و ارائه بیش از 120 کتاب و مقاله علمی و تخصصی شده ام  -یک (1) مقاله تخصصی آی اس آی / سه (3) مقاله تخصصی در مجلات بین المللی / شش (6) مقاله تخصصی در مجلات ملی (هند) / نه (9) مقاله تخصصی در کنفرانسهای بین المللی / هفت (7) مقاله تخصصی در کنفرانسهای ملی (غالبا در هند) / چهل و پنج (45) مقالی فارسی (غالبا سیاسی) در سایتهای خبری تحلیلی / مشاوره و راهنمایی هفت (8) پایان نامه کارشناسی ارشد / از جمله مقالاتی که ارایه داده ام "کالبد شکافی رژیم آموزشی ایران"، "کاربرد تکنولوژیهای روز اینترنت در آموزش، "اسلام و حاکمان مسلمان، "لزوم ارتقای بینش سیاسی دانش آموزان و دانشجویان" و "دسته بندی مردم در حکومت های استبدادی" بوده است. همین طور در آخرین مقاله ام که در یک ژورنال آی اس آی در لهستان چاپ شد به معرفی "اسلحه آموزشی" خودم پرداخته ام: اسلحه ای بسیار موثر برای براندازی نرم حکومت های استبدادی و فاشیستی. علاوه بر این در آنجا (هندوستان) موفق به نگارش  13 كتاب منحصر بفرد شدم که 11 جلد آن در آلمان و دو جلد در تهران چاپ شد. ضمنا هشت 8) کتاب آماده چاپ هم دارم. آخرین کتاب تخصصی و مرجع اینجانب که 420 صفحه است توسط انتشارات جنگل تهران چاپ شد. نام کتاب که در دی ماه 1392 به مرحله نهایی جشنواره رشد راه پیدا کرد و جزو 3 کتاب برتر کشور شد و توسط وزارت آموزش و پرورش به همه معلمان و دانشجو معلمان توصیه شد:

“Beyond The Present Methods And Approaches To ELT/Education:

The Crucial Need For A Radical Reform”

در این کتاب به معرفی روش تدریس منحصر بفردم که بر پایه تیوری آموزشی- سیاسی خود طراحی کرده ام پرداخته ام. (ویدیوی 17 دقیقه ای روش تدریسم: http://www.aparat.com/v/i32tK) لطفا جهت اطلاع بیشتر از شناسنامه علمي و دیدگاه های اينجانب در زمینه های متفاوت و بویژه در باره مسایل آموزشی و سیاسی رزمه (CV)   اینجانب را در وبلاگ و وب سایتم ببینید:

http://beyondelt.blogfa.com

/

http://drelt.ir

 

توجه: رزومه خودم را که شامل موارد بالا بود به بیش از 100 دانشگاه دولتی و پیام نور و .... در ایران فرستادم اما به خاطر نگرش سیاسی م به مقوله آموزش و ... هیچ یک از آنها مرا نپذیرفتند! اندیشه من را به مصلحت نظام مقدس و پاک خود ندیدند!.... آنها سر سپرده می خواستند و من اما دل سپرده بودم... از همان زمان به نوشتن مقالات فارسی (آموزشی-سیاسی) پرداختم.

 

مقدمه‌ای بر سیزدهمین کتابم که درواقع ترجمه ی بخشی از دهمین کتاب این‌جانب تحت عنوان ذیل هست توسط انتشارات جنگل جاودانه تهران چاپ شد. این کتاب در دی‌ماه 1392 به مرحله نهایی جشنواره رشد راه پیدا کرد و جزو 3 کتاب برتر کشور شد (See http://samanketab.roshdmag.ir/fa/news/1375)   و نهایتا توسط وزارت آموزش و پرورش به تمام معلمان و دانشجو معلمان توصیه شد!؟! البته بعد از این جریانات هر کاری کردم تا بتوانم این کتاب را به همکاران معرفی نمایم، اجازه این کار را به من ندادند!؟!

Beyond the Present Methods and Approaches to ELT/Education:

The Crucial Need for a Radical Reform

*** سال‌ها بی‌تفاوتی نسبت به ضعف مهندسی آموزش در نظام‌ ناکارآمد آموزش کشور برخی مسئولان اجرایی دلسوز را بر آن داشته است تا نسبت به عواقب ادامه این روند در عصر و شرایط حاضر به‌طورجدی هشدار دهند. محمدرضا سپهری رئیس پیشین موسسه کار و تأمین اجتماعی در مصاحبه‌ای اختصاصی تحت‌ عنوان «شیوه آموزشی دانشگاه‌ها علت بیکاری فارغ‌التحصیلان» از مهم‌ترین علل عدم جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار و نیز عدم موفقیت ایشان در محیط‌های کاری در سطوح ملی و بین‌المللی را در ناکارآمدی سیستم آموزشی کشور در تمامی سطوح به‌ویژه در دانشگاه‌ها در 1)  آموزش زبان انگلیسی و 2) آموزش مهارت کار گروهی   ارزیابی کرده‌اند. سپهری می‌افزاید: «ما باید به مسئولان دانشگاه‌ها و شورای عالی انقلاب فرهنگی هشدار دهیم که سیستم آموزشی زبان در کشور ما نادرست است و مهارتی را در فارغ‌التحصیلان ایجاد نمی‌کند».

این‌جانب در این کتاب، ضمن بررسی نقادانه دلایل ناکارآمدی سیستم‌های فعلی آموزش و تبعات مخرب آن‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی، به آخرین مسائل و روش‌های تدریس در حوزه‌ی آموزش (زبان) پرداخته‌ام. مهم‌تر این‌که پس از تجزیه‌وتحلیل آخرین روش‌های تدریس که بر مبنای تعامل و بحث و گفتمان بناشده‌اند، به معرفی روش تدریس منحصربه‌فرد خود که بر پایه «تئوری آموزشی سیاسی»م طراحی کرده و ارائه داده‌ام پرداخته‌ام. این‌جانب سعی دارم از طریق این روش تدریس، که مورد اقبال مجامع بین‌المللی نیز واقع گردیده است، به آگاه و بیدارسازی نسل فردا و نهادینه کردن اصول دموکراسی (اسلامی) در آن‌ها جهت ساختن فردایی آزاد و آباد بپردازم. کسانی که با این روش تدریس (در مدارس، مؤسسات و دانشگاه‌ها) آموزش می‌بینند علاوه بر این‌که به «کاربرد دانش (زبان) در محیط‌های واقعی» مسلط می‌شوند مهارت‌های اجتماعی، سبک‌های تفکر، نگرش و منش و شخصیت خود را ارتقاء داده و «متفکر»، «استدلال گرا»، «علت و معلول یاب»، «منتقد»، «خلاق»، «مشارکت‌جو» و هم‌زمان «اهل رقابت» و «آگاه به مسائل اجتماعی و سیاسی»  بار می‌آیند و قادر خواهند بود نقش بسیار مؤثرتری در سرنوشت خود و ما ایفا نمایند. یادآوری می‌شود که این‌جانب در رساله فوق‌لیسانس (ایران) و دکترای (هندوستان) خود از برتری این روش تدریس بر روش‌های تدریس کنونی و نیز روش تدریس پروفسور جانسون در دانشگاه مینه ستای آمریکا دفاع نموده‌ام. زمان آن فرا رسیده است که این روش تدریس را که بر مبنای آخرین یافته‌های علمی و عملی بوده و واقعیت‌های دنیای پیچیده امروز را در نظر گرفته است در کلاس‌های خود به خدمت بگیریم. باشد که با عمل کردن به پیشنهادهای ارائه‌شده در این کتاب شاهد تحولی بنیادین در سیستم‌های ناکارآمد آموزشی فعلی در تمامی سطوح  باشیم . لینک ویدیوی روش تدریس من: http://www.aparat.com/v/i32tK   /

 

 کتاب "یادگیری تیمی رقابتی"   به زودی بصورت الکترونیکی منتشر می شود.

     سید محمدحسن حسینی

مهر 1396 مشهد مقدس  

09153852599


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

سه شنبه 5 مهر 1396برچسب:, :: 20:55 :: نويسنده : *** راه معلم ***

مابرای رسیدن به دموکراسی،بایدازکودکان آغازکنیم ////////////// ///////////////
درباره ی سایت

به سایت اندیشه وهنر معلم خوش آمدید.>>>>>>>>>>>> راه معلم : ماناچاریم دموکراسی راازکودکان آغازکنیم. / تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است./ آموزش دموکراسی ازگفت وگو آغازمی شود./کودکان رابایدبه شنیدن حرف همدیگرعادت دهیم/ وجدان بیدار/ پذیرش منطق /تعادل عقل و احساس / پرهیزازمفت خوری / رعایت قانون جمع / برتری منافع جمعی بر منافع فردی / این تفکر که "هیچکس بدون اشتباه نیست."رابایدبه کودکان بیاموزیم. /// اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی : دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. //// اصل ۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی : احزاب، جمعیت‏ها، انجمن‏های سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی یا اقلیتهای دینی شناخته‌شده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچ‌کس را نمی‌توان از شرکت در آنها منع کرد یا به شرکت در یکی از آنها مجبورکرد.
تنهاراه رسیدن به دموکراسی آموزش وپرورش است ..........
">
تازه ها
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 5496
تعداد مطالب : 169
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1